Herbata dobra na sen 529

Na problemy ze snem ma wpływ wiele czynników. Z bezsennością zmaga się ponad połowa społeczeństwa. Co możemy obwiniać za przemęczenie i brak twardego snu? Z pewnością jedną z przyczyn jest nasza dieta, stres a nawet choroby związane z układem krążenia. Co pić przed snem i na co zwrócić uwagę, gdy pragniemy spać błogo, niczym dziecko?

Bezsenność – leczenie

Zacznijmy od tego czego nie powinniśmy robić przed snem Zrezygnujmy przede wszystkim z późnych kolacji, mocnej kawy i herbaty. Aby lepiej nam się spało nie pijmy alkoholu oraz produktów bogatych w cukier. Jeśli zależy nam na dobrym śnie nasza dieta powinna być bogata w wapno, magnez oraz witaminę B6. Są to składniki o działaniu uspokajającym. W jakich produktach można je znaleźć? Przede wszystkim zboża, orzechy oraz zielone warzywa. Oprócz tego można znaleźć je w ziołach.

Zioła na bezsenność

Jakie zioła są najlepsze i w jakim przypadku najlepiej je pić?

  1. Melisa –jest ona szczególnie popularna wśród osób borykających się z okazjonalną bezsennością. Zioło to pomoże wyciszyć gonitwę myśli i ukoi nerwy.
  2. Szyszki chmielu – będzie to idealne remedium na stres lub stany lękowe, których głównym objawem są dolegliwości gastryczne.
  3. Ziele męczennicy cielistej – najczęściej stosowana w bardzo trudnych przypadkach chronicznej bezsenności. Nie bójmy się parzyć sobie naparu nawet codziennie, ponieważ nie uzależnia ani nie powoduje skutków ubocznych.
  4. Kozłek lekarski czyli waleriana – jest nie tylko uspokajająca, ale również łagodzi stany lękowe. Oprócz tego obniża ciśnienie krwi i z tego też względu polecana jest osobom starszym, które cierpią na bezsenność.
  5. Passiflora – polecane zioło w stanach depresyjnych. Dzięki herbacie z tego zioła nasze negatywne myśli odejdą, a my sami zrelaksujemy się.
  6. Lipa – herbatka lub napar z lipy powinny pić osoby zbyt nerwowe. Jeśli dosłodzimy ją miodem, ponieważ wtedy będzie ona dużo smaczniejsza, a przy okazji rozgrzeje organizm i pomoże zasnąć.

Nie bójmy się próbować naturalnych środków do walki z bezsennością.

Poprzedni artykułNastepny artykuł